برگزیده نخستین دوره جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور گفت: تصمیم تعطیلی جایزه ادبی شهید غنی‌پور، روی سایر جشنواره‌ها و جوایز ادبی هم اثر می‌گذارد و انگیزه‌ها را از بین می‌برد.

میرکیانی: تعطیلی جایزه شهید غنی‌پور، بقیه را هم بی‌انگیزه می‌کند

محمد میرکیانی، نویسنده پیشکسوت که رمان «عمو رستم» او در نخستین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور جایزه گرفت، به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: جایزه شهید غنی‌پور، برنامه‌ای کاملاً مردمی و مسجدی بود که نیاز به تشریفات خاصی نداشت. حیف است که چنین رقابتی تعطیل شود و اگر تفاوت سلیقه‌ای هم در برگزارکنندگان آن هست، به خاطر منافع عمومی حوزه فرهنگ، یکدل شوند و نگذارند زحمات مرحوم امیرحسین فردی از بین برود.

سردبیر برنامه خاطره‌انگیز «قصه ظهر جمعه» رادیو ایران ادامه داد: اگر اینطوری باشد که دبیر کتاب سال شهید غنی‌پور می‌گوید، همه برنامه‌ها و جوایز ادبی باید به خاطر سن و سال دست‌اندرکارانش تعطیل شود. کار را به جوان‌ترها بسپارید و نگذارید جایزه‌ای که برخاسته از مسجد و مردم است، خاموش شود.

نویسنده کتاب «قصه ما مَثَل شد» افزود: تصمیمی که در تعطیلی این جایزه گرفته شده، موجب می‌شود تا سایر جشنواره‌ها هم بی‌انگیزه شوند و خود را کم‌اثر بدانند. اختلاف نظر، تربیت نکردن نسل جدید برای ادامه کار و حتی مشکلات مالی، مسائل لاینحلی نیستند که به راحتی جایزه‌ای با این سابقه را تعطیل کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.